søndag den 27. januar 2008

3 færdige bluser og en hestetaske.

Jeg nåede det: 2 bluser af strømpegarn strikket på maskine og en håndstrikket af tykt garn.
Min energi har ellers været totalt væk fordi jeg var blevet rigtig godt forkølet med feber.
Jeg har derfor ikke badet de sidste 3 dage...og mit hosteri skal helst være ovre før jeg starter igen.

Vi skal til fødselsdag hos Jørgen 2. februar, og jeg er helt færdig med mine planlagte projekter.
Fridas blåmønstrede bluse blev først færdig. Den er strikket fra neden og op.
Astas kom bagefter strikket fra oven og ned. Ribkanterne er syet til med kitchenerstitch.


Derpå Jørgens tykke håndstrikkede.. Mens jeg strikkede og syede de andre 2 havde jeg gang i håndstrikkeriet. Jeg fik fat i en pind nr. 6, trævlede op og begyndte forfra. Nu gik det lettere fra hånden og den blev mere blød og lækker. Underligt at billedet viser den er rød og blå... I virkeligheden er den rød og grøn....(?)


Mønstret jeg strikkede efter havde snoningemønster foran, som jeg ikke strikkede... og
for sent opdagede jeg at der var 16 masker mere på forstykket af den grund. Jeg havde ikke lyst til at strikke om endnu engang og beholdt det brede forstykke op til ærmet, hvor jeg tog ekstra mange masker ind til ærmegab, hvorimod der med mindre maskeantal på ryggen ikke blev taget ind til ærmegab. Sidesømmen kommer så 5 masker tilbage i begge sider, men bredden ialt passer over ryggen. Vi måtte ringe til Holland efter mere garn. Jeg manglede 3-4 nøgler.

Jeg har længe gerne villet prøve at sy en taske som Lilian har vist på hobbynettet, en der kan sys helt færdig i broderirammen. Jeg ville gerne sy en med heste på til Asta som en lille ekstra fødselsdagsgave og købte stof med heste på.


Mønstret til tasken i ramme var imidlertid til en meget mindre taske og jeg ville være blevet nødt til at skære hestene over. Derfor forsøgte jeg at "lure" ideen af og sys en i ca, A4 størrelse.
Desværre kom lynlåsen til at sidde lidt skævt, men det lykkede trods alt... som en sjov indpakning til en "blød" gave.

... og i dag søndag eftermiddag har vi set Danmarks herrer vinde Europamesterskab i håndbold... og tænk sig... jeg strikkede ikke engang...

2 kommentarer:

Fríða sagde ...

nå, det kan man da med rette kalde produktivitet! flotte ting alle sammen, og ungerne bliver helt sikkert vilde med dem.
kh.fra Island
Frida

Unknown sagde ...

det er et dejligt hobbyrum du har...
og ikke mindst haveudsigten...skøn have i har...
og tillykke med din nye tæller...så kan du da se der kommer nogen forbi...

http://easyhitcounters.com/step3.php?username=nicoline&style=7seg