mandag den 17. marts 2008

Påskeæg i haven

I går palmesøndag gik jagten ind på påskeæg i haven som den plejer hvert år omkring påsketid.


De 2 mindste af mine 4 børnebørn fik fyldt poserne ... og vi har lært af bitter erfaring, at "man skal dele den samlede fangst".. fordi nogen er hurtigere og bedre til at finde æg en andre ..
50 æg skulle findes.. og det blev de før vi kunne hygge os med aftensmaden.


Jeg havde lavet Nikolai Kirks fine opskrift, der bestemt skal gentages en anden gang.
http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=10771535
Som dessert fik vi selvfølgelig is.
Når vi køber dagmartærter gemmer jeg som regel aluformene.
De er fine at fryse isen færdig i, hvorefter man kan lægge flere slags sammen.
Vores bestod denne gang af hindbæris, bananis, chokoladeis og vaniljeis og herligheden blev pyntet med stenfri blå druer fra Bazar Vest, hvor vi fik 3 store bakker for 25 kr.
De 2 ældste børn var ikke med, så jeg havde alt for meget. Det røg hurtigt i fryseren igen.
På et tidspunkt luftede jeg tanken om at det nok var sidste gang med at lede efter påskeæg i haven, nu da de måske blev for store til det pjat, hvortil der kom højlydte protester. "Jeg bliver da ved med at synes, det er sjovt mormor!" sagde den ældste af de 2.
Det var Konrad, vores stolte lystfisker - og den friske knægt der på min fødselsedag d. 30. december insisterede på at springe i poolen - og gjorde det! Den succes havde han dog ikke lyst til at gentage i går. Derimod blev der liv på badeværelset. Boblebadet derinde har en magisk tiltrækning på de 2.

På strikkefronten er jeg så småt igang med et sjal med et klasemønster, hvor jeg indtil videre stadig på kikke på diagram. Det egner sig ikke til TV-strikketøj, hvorfor jeg har startet med endnu et par sokker på 2 rundpinde. Garnet er flerfarvet og.. det er ikke just så smart fordi mønstret forsvinder i farverne. På min opskrift er de lyseblå og her ses det meget tydeligere
nå men.. OK.. så vidt så godt
Jeg har problemer med mit camera, et Canon PowerShot S60, som jeg købte fra et tysk firma 31.8.2006 og indtil nu har været meget tilfreds med. Det kan stadig tage billeder og jeg kan se dem i displayet - men når jeg skal tage billeder blafrer billedet på skærmen - og der går ulidelig lang tid fra at jeg har trykket på udløseren før den gør det - og så er de hurtige unger ude af billedet.. I fotoklubben i Randers mente de ikke det kunne betale sig at reparere.. Det kan jeg bare ikke acceptere. Jeg gav 504 euro for det for 1½ år siden. Der er stadig garanti på det, men måske har jeg selv været skyld i skaden..
Vi får se.. Efter et par mails med firmaet i Tyskland skal det nu sendes derned, så jeg må undvære billeder en tid... :-(

Ingen kommentarer:

http://easyhitcounters.com/step3.php?username=nicoline&style=7seg