onsdag den 5. marts 2008

Gamle dias - på computeren

Da vi I 1995 tømte mit barndomshjem stødte jeg på en hel skuffefuld Dias og et lysbilledapparat.
Gennem årene har jeg selvfølgelig selv fotograferet en masse, men disse billeder var taget fortrinsvis af min mor. Nu har de ligget I min skuffe siden…og det er 2008…
Jeg vil gerne af med dem, og forleden så jeg reklame for et apparat, der med USB-stik til computeren kunne scanne dias…Det var et oplagt emne at diskutere I fotoklubben…og jeg luftede min ide om at købe sådan et apparat. Skørt… for jeg ved jo at når mine dias er scannet vil det aldrig blive brugt mere.

Heldigvis var der en venlig sjæl der havde sådan et… og jeg måtte gerne låne…
Så nu er jeg snart firkantet I hovedet af at scanne billeder.
Og minderne vælter ind over mig….
Fra fester I familien - og årene fra min datter blev født frem til 1995…Billeder jeg normalt ikke ser blandt mine egne fotos. Jeg sendte et par billeder til Mette der er født I 1961… billeder fra 1964 og spurgte om hun kendte den lille pige…

Når jeg er færdig skal det hele bare ud…Hun ville dog gerne arve lysbilledapparatet og de dias, hun seslv var med på.
Billederne ER altså også bedre på et stort lærred på væggen. De bliver absolut ikke bedre I computeren trods alle mine forsøg på billedforbedring. - men OK…
Jeg skal bare være færdig med arbejdet… og så kommer de nok på CD.
Jeg vil gerne gemme dem…der.

Ingen kommentarer:

http://easyhitcounters.com/step3.php?username=nicoline&style=7seg