tirsdag den 21. maj 2013

Elektronisk strikkemaskine

Nu har jeg overvejet og overvejet at anskaffe mig en brugt elektronisk computerstyret strikkemaskine og i dag slog jeg til. Jeg glæder mig til posten kommer med en stor pakke fra Tyskland. Jeg har købt en brugt Brother 940 med ribapparat, hulslæde, mulighed for færøstrik og meget mere...Det er meget mere spændende end juleaften. Bare jeg kan finde ud af det.
Jeg så et billede af nogle strikkepiger, der var på kursus i designa kit. De sad allesammen med næsen i deres computere :-)) men måske er det det sjove.
Det værste er at få  plads til alt det grej, jeg går og samler sammen. Noget må ud.
Mine 2 gamle Knittax og den røde Passap duromatic vil jeg sælge billigt.
Jeg har mest strikket i hånden i flere år undtagen store glatstrikkede ting kombineret enten med håndstrikket rib eller rib på den røde Passap. (den sidste strikker forøvrigt stadig rigtig pænt patentstrik)
På facebook er jeg blevet fristet ved at følge grupperne Maskinstrik og For alle os,der strikker på maskine. endvidere www.maskinstrikning dk

1 kommentar:

Gitte sagde ...

Hej Nicoline
Jeg faldt lige over dit indlæg på maskinstrikning,og jeg må simpelthen bøje mig i støvet-hvor er det sejt at du har købt en maskine i tyskland,jeg er spændt på at se hvad du får ud af vidunderet.Jeg har selv lige købt min første strikkemaskine,en Brother 881,og den er jeg super glad for.

http://easyhitcounters.com/step3.php?username=nicoline&style=7seg