mandag den 20. maj 2013


Facebook Ryesgade skole Aalborg
Vi er alle født 1933-34 
(dobbeltklik på billederne og se dem store)
Mange af os bruger ikke computer, endsige kikker os omkring på facebook.
Jeg opdagede gruppen Ryesgade skole for flere år siden og kikker af og til ind¨for at se om der er kendte ansigter, der også leder efter gamle skolekammerater.
Jeg har også lagt vores konfirmationsbillede fra Vor Frelsers kirke fra 1948 ind og fået respons fra familiemedlemmer, der kunne kende nogen af os på billedet. 

For en måneds tid siden faldt jeg over en hjemmeside, skrevet af en jeg ikke kendte. Han var ca. på min alder. Der var virkelig megen skøn læsning om det gamle Aalborg 

Herefter måtte jeg simpelthen besøge Erindringsværkstedet på Kastetvej i Aalborg,

Her jeg blev taget pænt imod af Hanna Mortensen, der fortalte om hyggelige møder på stedet, undervisning i brug af computere og ikke mindst et arkiv med en masse billeder.
Vi ledte efter nogen fra ”min årgang”  fra Ryesgade skole, fra den gamle badeanstalt i Limfjorden i Vestbyen og svømmeklubben i Friluftsbadet, men vi fandt ikke meget, dog var det et billede fra nogen jeg kendte… min parallelklasse i mellemskolen 4.C.klassens billede efter afgangseksamen i 1950

 Når man leder efter gamle skolekammerater kikker man efter årgang… men hvad er det ? 

Det år man er født
Det år man startede i Ryesgade skole
Det år man sluttede ( fra 3.mellem,  fra 4. mellem,  fra realklassen eller fra gymnasiet)
Og hvad med de der gik i frimellem ? 

Jeg kom i 1. mellem A i 1946

 
Vi blev konfirmeret i 1948 i 3. mellem sammen med de andre mellemskoleklasser
 
 
 
Året efter  1949var vi i A-klassen i Sverige med vores klasselærer Kirkholm og hans kone


Jeg er ikke sikker på tidspunktet, for nogle, der gik i gymnasiet er med på billedet. 
Men på dette gamle avisbillede ser jeg  piger, der gik i ud fra 4. mellem mellemskoleeksamen, så det er før april 1950..
 
 

Det var en fantastisk dag, hvor flere af de store piger fra flere af Aalborgs skoler havde trænet til at fremvise en fin gymnastikopvisning på Aalborg stadion. 
Jeg har stadig kontak med 2 af pigerne, Lissi, som forlod skolen med mellemskoleeksamen i 1950 og Gladys, som fik realeksamen sammen med mig i 1951.
Desværre fandt jeg ingen billeder hverken 4.mellem A eller Real A fra 1950 og 51.
Derimod har jeg et fra vores 25 års jubilæum i 1976.
 
Jeg har stadig kontak med 2 af pigerne, Lissi, som forlod skolen med mellemskoleeksamen i 1950 og Gladys, som fik realeksamen sammen med mig i 1951. 
Desværre fandt jeg ingen billeder hverken 4.mellem A eller Real A fra 1950 og 51.
Det kunne være rigtig sjovt, hvis nogen har flere billeder fra den tid…

 

 

Ingen kommentarer:

http://easyhitcounters.com/step3.php?username=nicoline&style=7seg