mandag den 14. januar 2008

Trøjen af strømpegarn

I weekenden har jeg arbejdet som en gal med min blog.
Jeg har fået lagt billeder ind af en masse forskelligt, så der er ikke blevet strikket meget.

Fridas trøje af strømpegarn mangler nu kun at blive syet sammen og få en rullekrave på.
Astas, der bliver 8 år i dag, var klar som fødselsdagsgave i dag, men vi skulle ikke komme til fødselsdag, så ....
"Bedsterne" (som vi hører til) plejer at komme om aftenen, men der skulle komme 30 børn i dag og de ville hellere at vi venter til en anden gang..... så hun har ikke fået sin gave endnu.
Min svigersøn fylder år d. 31 - så skal vi sikkert til dobbelt-fødselsdag.

Jeg har fået et problem.
Trøjen til min svigersøn skulle egentlig strikkes på pind nr. 6 (det er tykt garn)
Jeg har kun en nr. 5 og har strikket et ærme og ½ ryg. Desværre blever det alt for fast og tungt. Jeg tror også man bruger mere garn på den måde - og jeg er lidt i tvivl om jeg har nok - (14 nøgler a 50 g)
Jeg må prøve at låne eller købe mig en nr. 6 - allerhelst en Knit-picks, som jeg strikkede den keltiske på. Det var nogle lækre pinde, men meget tynde (amerikansk tykkelse 2.25)

Ingen kommentarer:

http://easyhitcounters.com/step3.php?username=nicoline&style=7seg