onsdag den 9. januar 2008

Kitchenerstitch


Der er 4 dage til vi skal til fødselsdag hos Asta og hun skal have en bluse strikket af strømpegarn.
Fridas bluse er strikket fra neden og op og mangler rullekraven i halsen - og at blive syet sammen.
Astas der haster mest startede jeg på i går efter at have regnet lidt på hvor mange masker, hvor mange rækker... Rullekraven er strikket på min gamle Passap. Derpå kørte jeg arbejdet af maskinen og satte 45 masker derfra på min Knittax. Herfra er der taget ud på hver 2. række til der var 113 masker på maskinen - derpå lige ned til blusen var lang nok...og der blev strikket en anden farve tråd ind. Videre gik det med forstykket og de 2 ærmer på samme måde.
Ribkanterne er alle strikket fra neden og op på Passapmaskinen - og bliver nu syet til blusen med Kitchenerstitch, som jeg har lært her
http://www.youtube.com/watch?v=TYEaM6g4NBc&feature=related

I starten går det langsomt, men efterhånden skrider det fint og det er bogstavelig talt ikke til at se, at kanterne er syet til blusen. På denne måde opnår jeg en fin elastisk kant, som jeg måske ikke ville have fået ved at strikke og lukke af forneden bagefter

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Nicoline!
din trøje ser meget fin ud. Jeg er imponeret over,at du har syet ribben på med maskesting i det "urolige" garn. Det ville mine øjne slet ikke være med til. Strikker du rib oppefra og ned, kan du aflukke ved at rib-sy den af. Det bliver mere elastisk end alm. aflukning.
Glæder mig til at se mere strik fra dine maskiner,
Birthe

Unknown sagde ...

hej nico...
så kom jeg endelig ind i varmen...håber jeg

tak for kikket på din gode blog, keep up the good work.. jeg kommer ofte tilbage,-
og tak for fine ord ang. quilt i rammen...håber vi får nogle legestunder sammen, på den ene eller anden måde..

Anonym sagde ...

Heisann!
Jeg har tittet på din side, og fant bilde av din Ballerina, meget flotte farver :-)
Klem fra Vigdis i Norge

http://easyhitcounters.com/step3.php?username=nicoline&style=7seg