tirsdag den 24. februar 2009

Mettes juletræstæppe og trøje med mølhuller

Vi fejrede juleaften i Smidie. Sidste år bad Mette sin svigermor om at sy lidt på hendes juletræstæppe. Hun begyndte på det for 10 år siden og syr lidt på det hvert år, men
ville nu gerne have selve grundmønstret syet færdigt. Desværre måtte Grete opgive fordi det var for svært at se .. så det kom retur og jeg tilbød at sy lidt på det.
Det har været sjovt at brodere korssting igen. Det er mange år siden, så det blev færdigt på
forholdsvis kort tid. Jeg vil dog ikke tage æren for det. Mette har syet en masse, men her er
det færdige resultat.





Der var sket noget forfærdeligt med Mettes trøje, som jeg strikkede for nogle år siden.Det har været det største strikkeprojekt jeg har lavet, så det var rigtig ærgerligt, at der havde været møl i den og der var MANGE huller alle mulige og umulige steder.Jeg spurgte om erfaringer med maskestings-reparation i Hobbynettet og jeg søgte højt og lavt på nettet. Det endte godt, så den nu kan klare nogle år igen.

Ingen kommentarer:

http://easyhitcounters.com/step3.php?username=nicoline&style=7seg