mandag den 31. december 2007

Årets sidste dag


Så kom vi frelst frem til nytårsaften via 3 fødselsdage og jul.
Hans blev 70 år d. 22. December og jeg ville bestille bord på restaurant Wassim Halal dagen før. Desværre var alt optaget, men vi kunne komme d. 21. Det gjorde vi så og det blev en dejlig oplevelse allerede da vi fra parkeringspladsen foran den Japanske have I Trige gik af den snoede sti til restauranten. I vintermørket I skæret af de små havelamper kunne man ane den japanske stemning med planter omkranset af småsten revet I kunstfærdige mønstre…(Det må vi simpelthen se ved dagslys engang)
http://www.guide.dk/nyhedsvisning_restaurant_cafe.asp?AjrDcmntId=1920
http://www.moebelbasen.dk/basen/articles/wassim.pdf
D. 22. Hyggede vi os alene herhjemme foran fjernsynet..
Juleaften tilbragte vi som sædvanlig I Smidie sammen med Mette, Jørgen, Asta, Frida, Konrad og Ejner. For et år siden købte jeg udstyr til Feuerzangenbowle..Den er bare for stor til 2 mennesker – så I år har jeg købt to sæt, der hver indeholder 2 krus, en flaske rom, en flaske rødvinsblanding og en pose små kanelsukkertoppe.Et sæt til os selv, det andet var en "forjulegave" til Mette og Jørgen, til når de er alene, men her juleaftenseftermiddag brugte vi den store bowle med en stor sukkertop. Det havde de aldrig set eller smagt før. Det er jo festligt I halvmørke at tænde ild til rommen, der skal hældes over sukkertoppen, der så smelter og løber ned I rødvinen.. Alle smagte.. men vi…de 4 ældste syntes vist bedst om det. Med rom er det jo stærke sager, der varmer I vinterkulden. Uhmmmm……
Feuerzangenbowle Set
http://cgi.ebay.de/Feuerzangentasse-Das-originelle-Weihnachtsgeschenkset_W0QQitemZ310006187310QQihZ021QQcategoryZ8358QQcmdZViewItem#ebayphotohosting
http://www.marions-kochbuch.de/rezept/1538.htm
http://www.shoppingfever.de/product_info.php?products_id=371096&campaign=preisroboter


Mens Jørgen stegte gås hjalp vi Asta med at pynte juletræ.. Her I Randers har vi ikke noget juletræ, vi pynter huset med juledekorationer, Georg-Jensens forgyldte ophæng og mine lace-ophæng, lavet efter at jeg fik broderimaskinen. Vi snakkede om at jeg stadig har engle der blev lavet I Odense for 45 år siden. De har været på træet fra Mettes tidligste barndom i 60-erne og frem til at vi ikke mere har pyntet juletræ hos mig. Jeg kan ikke nænne at smide dem ud. De er noget "slidte". Mette kunne godt huske de engle. Hun vil gerne have dem, så de får et større eftersyn ved lejlighed.




















Efter dansen om juletræet afsluttende med "nu er det jul igen"… hele vejen rundt I huset kom turen til gaverne.

Mette fik den keltiske trøje. Hun blev glad for den. Den passede fint.















Asta havde ønsket sig et saddelunderlag til når hun rider på Mia..Der skulle gerne være broderet navn på. Det fik hun og hun blev glad for.













Frida har jo nu sin egen lejlighed I Århus og der kan hun bruge mange ting. Vi havde valgt en Magic bullit til hende og håber hun kan få fornøjelse af den.
http://www.buythebullet.com/


Drengene er svære. Jeg havde I Holland købt garn til strikketrøjer, men Mette frarådede mig at strikke til dem. "Måske vil de slet ikke bruge det du laver…de bliver skuffede og du bliver skuffet fordi de ikke er glade for gaverne"… og det kan hun jo have ret i… så mit garn kunne nu komme til at ligge og grine af mig. For øjeblikket er det kun designertøj, der duer.. Der skal helst stå G-style derpå.. Det er dyrt som en bondegård.. (Mette og Jørgen gav Ejner en købt strikket bluse, som han knap nok vidste, om han ville have eller have den byttet) . Konrad havde ønsket sig et hukommelseskort til sin MPG-afspiller. Sådan et fik han. Jørgen fik en pladespiller med USB-stik til computeren, så kan han overføre sine gamle LP-plader til computeren og måske videre til en CD. Han fik 2. Mette havde fået samme ide til ham som vi havde. "Fint" .. sagde han "jeg har også mange stereoplader".. Han er nu en skæg fyr.

Før jul havde Mette sammen med Frida været ude for at købe Julegaver - og der havde hun fortalt om mit garnkøb I Holland… og vores snak om ikke at stirkke trøjer. Hertil havde Frida bemærket at hun da gerne ville have en trøje, jeg har strikket. Derfor medbragte jeg juleaften 4 små strikkeprøver af garnet og nun valgte en blåmeleret, der vil kunne gå fint til cowboybukser. Jørgen vil gerne have den rødlige…og da vi mødtes til min fødselsdag d. 30 og Frida så rygstykket, der var færdigt udbrød Asta på 8: "Jeg vil da også gerne ha sådan en trøje, som Frida skal ha"… Så Nu får garnet alligevel ben at gå på.












D. 30 kom de 6 fra Smidie til Randers til eftermiddagskaffe og aftensmad. Vi ville fejre alle vore fødselsdage sammen Hans fra 22., Konrad fra 29. Og mig d. 30. Vi fik en ny fuglerestaurant, som Mette har flettet. Den jeg fik for nogle år siden er ved at falde fra hinanden og jeg ønskede mig en ny til at stå på en stub, vi har ladet stå efter et træ, der er fældet udenfor stuevinduet. Herfra kan vi sidde indenfor og nyde den. Jeg er meget glad for den. Den er så flot med de flere forskellige farver pil og fuglene kan godt lide at hoppe op indvendig, hvor de sidder og venter på hinanden.















Vi fik også en dejlig bog og en CD om Lille Vildmose, som de bor i nærheden af.





















Nu får jeg rigtig travlt med trøjer. Fridas er jo igang. Ribstrik på den røde Passap og glatstrik på min gamle Knittax. Og det der næsten haster mest…Asta har fødselsdag 14. Og Jørgen d. 31. Januar. Jeg ville så gerne nå det.. Mon jeg kan ?


2 kommentarer:

Unknown sagde ...

hvor er det en elegant fuglerestaurant...og dvd´en er garanteret flot..der ville jeg gerne trave nogle ture..

Unknown sagde ...

har du forresten tjekket at du har haft 756 besøg, så nogen kikker da indenom, alligevel, selvom du ikke tror det...;-)

http://easyhitcounters.com/step3.php?username=nicoline&style=7seg