torsdag den 20. november 2008

Engle fra 1961

Jeg har lyst til at fortælle om de gulnede jule-engle fra 1961:

For nogen tid siden kom min datter Mette og jeg til at diskutere julepynt og jeg fortalte at jeg i min juleskuffe stadig havde en pose liggende med nogle engle, jeg lavede den jul, hvor hun var født i september 1961. 
De var gulnede, vinger og arme var krøllede og ophængene var filtret sammen. De hang på juletræer gennem hele hendes barndom også da hun som voksen holdt jul hos mig og vi havde vores gamle mormor på besøg. 
Nu holder hun jul, hendes ældste er 20 år og den gamle mormor.. ja.. det er mig. 

Jeg har ikke kunnet nænne at smide de gamle engle fra 1961 ud. 
"Dem ville jeg da godt ha" var Mettes kommentar. 

Nu er de blevet restaureret. Kjolerne med kaffeposesølvpapir klistret på er de samme, hovederne, øjnene, håret er det samme, men de har fået nye arme, nye vinger og nye ophæng, der nu ikke som trådene filtrer sig sammen. Mette får dem i en æske i morgen. 





Ingen kommentarer:

http://easyhitcounters.com/step3.php?username=nicoline&style=7seg